Mensen op het terras voor het gebouw van RAUM, in Utrecht

2019

RAUM

RAUM Utrecht

RAUM vind je in het hart van Leidsche Rijn. Het grootste nieuwbouwproject van Nederland en het tweede stadshart van Utrecht. Op het Berlijnplein biedt RAUM een programma van exposities en evenementen. RAUM gebruikt placemaking om met cultureel aanbod een bijdrage te leveren aan een aantrekkelijk woon-, werk- en leefgebied. Bij RAUM ervaren, onderzoeken én maken bewoners en bezoekers mee. Zo wordt samen vorm gegeven aan het stadsleven van de toekomst. Een pionier die betrokkenheid van bewoners en makers centraal stelt, om te zorgen dat de stad van iedereen is.

Blueyard adviseerde en ondersteunde RAUM bij planvorming en fondsenwerving.

Meer projecten

Voor de omroepvereniging VPRO was Blueyard-adviseur Karin Sommerer ruim zeven maanden interim-manager van de 20-koppige afdeling Marketing & Creatief Bureau. Als onderdeel van Publiek & Marketing zorgt deze afdeling voor het optimaliseren van het bereik en de impact van de VPRO-programma’s.

Het team had een roerige periode achter de rug; middels gesprekken over prioriteiten, rol, verantwoordelijkheid en houding werd de rust hersteld. Het stellen van heldere prioriteiten bracht daarnaast vernieuwde slagkracht.

Ook zette Karin samen met het team een volgende stap in een re-organisatie: door processen en een ieders aandeel daarin helder in beeld te brengen, optimaliseerde zij de samenwerking onderling en met andere afdelingen. Hierdoor steeg het werkplezier en de efficiency.

 

Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons de Duitse markt te verkennen.

Blueyard, met goede contacten in het Duitse culturele veld, deed onderzoek naar kansen en bedreigingen en gaf advies over ons buurland – dat, hoewel zo dichtbij, toch wezenlijk anders is dan Nederland.