Gemeente Den Haag

Ringen aan zee van kunstenaar Bruno Doedens / SLEM 200 jaar Badplaats Scheveningen.

2018

Gemeente Den Haag

Themajaar voor Den Haag

In het kader van de viering van 200 jaar Scheveningen Badplaats ontwikkelde Blueyard het inhoudelijk en creatief concept voor een heel themajaar voor  de stad Den Haag: Feest aan Zee. We legden ook de basis voor een uitvoeringsorganisatie en een marketing­strategie. Het themajaar benadrukt op verschillende manieren de unieke ligging van Den Haag: aan zee. Onder Feest aan Zee zijn activiteiten geprogrammeerd in subthema’s zoals bijvoorbeeld Historie aan Zee; Elke dag aan Zee; Cultuur aan Zee. 

Ook ontwikkelden we een concept voor een jaarlijks festival gericht op de kansen die de zee de steden aan zee biedt. In oktober 2018 vond de eerste editie van plaats van dit ‘Sea Sights Festival‘. Het meerdaagse Sea Sights Festival biedt bezoekers en deelnemers zicht op de toekomst van steden aan zee. Dit doen we door nationale en internationale initiatieven te tonen eng door inspirerende verhalen te vertellen. Maar ook brengen we durfdenkers, beleidsmakers en ontwikkelaars met elkaar in contact. Want dat is cruciaal bij het werken aan een duurzame toekomst voor steden aan zee. Die toekomst is afhankelijk van kennisdeling en samenwerking.

 

 

Meer projecten