Dutch Design Week

overzichtsfoto van een grote expo-hal met The Graduation Show van de Design Academy, tijdens Dutch Design Week 2019 met veel mensen en veel exposanten

2018-2019

Dutch Design Week

Guiding Next Level: gidsen op basis van impact

Met meer dan 350.000 bezoekers en meer dan 450 activiteiten verspreid over 110 locaties, wordt het voor de bezoeker van Dutch Design Week steeds moeilijker z’n weg te vinden. Wij ontwikkelden een innovatief model om op basis van publieksdata bezoekers maatgericht te gidsen door het overweldigende aanbod. Fact-based, niet gericht op marketing en groei, maar gericht op bezoekerservaring en impact. Op basis van individuele kenmerken en design-ervaring, kan DDW maatwerk-suggesties bieden, waarmee de persoonlijke ervaring van de bezoeker verrijkt wordt. Na een pilot-fase in 2018 is in 2019 de eerste fase van het impactonderzoek gestart. Dat deden we met onderzoeksbureau Dynamic Concepts Consultancy uit Eindhoven, Fontys Hogeschool Tilburg en Design Academy Eindhoven. Het is een ontwikkeltraject van drie jaar.

Lees hier onderzoeksrapportage

Kijk ook op:

 

Meer projecten

In opdracht van de gemeente Heerenveen onderzochten wij in hoeverre een verregaande clustering van het Posthuis Theater en hun cultuureducatiepartner Ateliers Majeur mogelijk zou zijn; voor de toekomstbestendigheid van de organisaties en de slagkracht van het lokale, culturele veld.

Uit de stukken maakten wij op, dat ‘de onderstroom’ (het samenstel aan informele factoren die zich ‘onder water’ bevinden) een niet onbelangrijke rol speelde in het contact. Deze aanname werd in het eerste consultatiegesprek bevestigd en daarmee een belangrijk uitgangspunt van ons onderzoek. Wij betrokken zorgvuldig alle stakeholders, brachten de onderstroom in beeld en bespraken deze aan de hand van de ijsberg-metafoor. Dit open gesprek bracht wederzijdse begrip en hielp bij de totstandkoming en de inhoud van het rapport.

Door deze stap, gecombineerd met de analyse van de beleidsstukken en …

Het prachtige stadhuis van Bolsward krijgt een nieuwe functie. Een cultuurhistorisch centrum met een museum, bibliotheek, archief, horeca en ruimte voor evenementen. De Stichting Historisch Centrum Westergo, die het museum en tentoonstellingsruimtes inricht, vroeg aan Blueyard om als kwartiermaker dit project te organiseren.

We ontwikkelden het concept voor de functie van het tentoonstellingsgebouw en voor de vaste presentatie. We organiseren de fondsenwerving en begeleiden de organisatie en samenwerking tussen de vele betrokken partners.

De Tiid opent in het voorjaar van 2021.