Dutch Media Week & Beeld en Geluid

Trendy jonge vrouw in leren jack die met een grote VR-bril poseert voor een betonnen muur

jan 2018

Dutch Media Week & Beeld en Geluid

Dutch Media Week naar volgende fase

We hielpen dit mediafestival bij de ontwikkeling van zijn strategie om verder te groeien en meer betekenis te hebben voor het publiek. We brachten daarbij in kaart voor welke maatschappelijke domeinen nieuwe media betekenisvol zijn. En adviseerden op welke manier de programmering van het festival daarbij kan aansluiten, zodanig dat ook de kansen van fondsenwerving toenemen.

Meer projecten

Voor de omroepvereniging VPRO was Blueyard-adviseur Karin Sommerer ruim zeven maanden interim-manager van de 20-koppige afdeling Marketing & Creatief Bureau. Als onderdeel van Publiek & Marketing zorgt deze afdeling voor het optimaliseren van het bereik en de impact van de VPRO-programma’s.

Het team had een roerige periode achter de rug; middels gesprekken over prioriteiten, rol, verantwoordelijkheid en houding werd de rust hersteld. Het stellen van heldere prioriteiten bracht daarnaast vernieuwde slagkracht.

Ook zette Karin samen met het team een volgende stap in een re-organisatie: door processen en een ieders aandeel daarin helder in beeld te brengen, optimaliseerde zij de samenwerking onderling en met andere afdelingen. Hierdoor steeg het werkplezier en de efficiency.

 

Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons de Duitse markt te verkennen.

Blueyard, met goede contacten in het Duitse culturele veld, deed onderzoek naar kansen en bedreigingen en gaf advies over ons buurland – dat, hoewel zo dichtbij, toch wezenlijk anders is dan Nederland.