Projecten

Marktverkenning Duitse culturele sector
Marktverkenning Duitse culturele sector
Peppered
Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons … Lees meer >
Ondersteuning bij BIS-aanvragen
Ondersteuning bij BIS-aanvragen
Meerdere cultuurorganisaties in Nederland
Blueyard ondersteunde verschillende cultuurorganisaties bij het ontwikkelen van een meerjarig ‘activiteitenplan’. Daar hing veel van af. Want deze ‘activiteitenplannen’ dienen als basis voor meerjarige subsidie … Lees meer >
Still uit de documentaire Alicia, over een meisje dat jaren in vele verschillende opvangtehuizen verblijft
Impact kun je maken
Impact Makers
Een goed verteld verhaal kan de wereld veranderen. Maar dat gaat niet vanzelf. Met een gerichte impactcampagne kun je zorgen dat een documentaire of een … Lees meer >
Twee oude dames kijken zorgvuldig naar een tafel waar een aantal boetseerwerkjes op rode vellen papier gezet zijn
Lang Leve Kunst
RCOAK, Fonds Sluyterman van Loo, Prins Bernhard Cultuurfonds
Kunstactiviteiten verrijken het leven van ouderen. Nieuwe zingeving, minder gevoelens van eenzaamheid en meer sociale contacten. Onderzoek toont aan dat hun gezondheid en welbevinden hierdoor … Lees meer >
Een nieuwe visie op cultuurbeleid
Een nieuwe visie op cultuurbeleid
Verschillende overheden
Blueyard-oprichter Geert Boogaard heeft een heldere kijk op cultuurbeleid ontwikkeld. En daar was alle aanleiding voor. Politici kunnen namelijk maar zelden goed formuleren waarom zij … Lees meer >
Themajaar voor Den Haag
Themajaar voor Den Haag
Gemeente Den Haag
In het kader van de viering van 200 jaar Scheveningen Badplaats ontwikkelde Blueyard het inhoudelijk en creatief concept voor een heel themajaar voor  de stad … Lees meer >
Audit filmfestival
Audit filmfestival
Gemeente Hilversum
Om tot een betere cultuurbeoordeling te komen vroeg de gemeente aan Blueyard een audit te doen naar de positionering, organisatie en zakelijke kant. In overleg … Lees meer >
Zevenstreken - Foto: René den Engelsman
Sense of Place – Conceptontwikkeling en fondsenwerving
Stichting Sense of Place
Sense of Place maakt met culturele landschapsprojecten de unieke waarden van natuur, landschap en cultuurhistorie van het bijzondere UNESCO werelderfgoed Waddengebied zichtbaar voor een breder … Lees meer >
WWEC Impressie
Waddenzee Wereld Erfgoed Centrum
Expect
Voor het op te richten Wereld Erfgoed Centrum voor de Waddenzee in Lauwersoog is Blueyard gevraagd het financiële model te ontwikkelen voor het businessplan. Daarin … Lees meer >
Internationaal positioneren
Internationaal positioneren
Ministerie van OCW
In opdracht van de vier grootste steden en het ministerie van OCW onderzocht Blueyard hoe Nederland zich door middel van kunst en cultuur sterker zou … Lees meer >
Aan het laden...