New Dutch Connections

vrolijke jongenman die lacht naar een meisjes die hij ontmoet op de talentenmarkt

december 2018 tot begin 2019

New Dutch Connections

New Dutch Connections

New Dutch Connections, de organisatie van acteur Bright Richards, bevordert maatschappelijke en culturele participatie van vluchtelingen in Nederland. Met professionele theaterproducties en met empower- en employmenttrainingen.

Blueyard nam een aantal maanden de zakelijke leiding waar. We hielpen NDC in een overgangsfase en coördineerde de fondsenwerving, waaronder drie grote Europese subsidie-call’s en bijbehorende co-financiering.

Meer projecten

Voor de omroepvereniging VPRO was Blueyard-adviseur Karin Sommerer ruim zeven maanden interim-manager van de 20-koppige afdeling Marketing & Creatief Bureau. Als onderdeel van Publiek & Marketing zorgt deze afdeling voor het optimaliseren van het bereik en de impact van de VPRO-programma’s.

Het team had een roerige periode achter de rug; middels gesprekken over prioriteiten, rol, verantwoordelijkheid en houding werd de rust hersteld. Het stellen van heldere prioriteiten bracht daarnaast vernieuwde slagkracht.

Ook zette Karin samen met het team een volgende stap in een re-organisatie: door processen en een ieders aandeel daarin helder in beeld te brengen, optimaliseerde zij de samenwerking onderling en met andere afdelingen. Hierdoor steeg het werkplezier en de efficiency.

 

Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons de Duitse markt te verkennen.

Blueyard, met goede contacten in het Duitse culturele veld, deed onderzoek naar kansen en bedreigingen en gaf advies over ons buurland – dat, hoewel zo dichtbij, toch wezenlijk anders is dan Nederland.