Impact Makers

Still uit de documentaire Alicia, over een meisje dat jaren in vele verschillende opvangtehuizen verblijft

2e helft 2019

Impact Makers

Impact kun je maken

Een goed verteld verhaal kan de wereld veranderen. Maar dat gaat niet vanzelf. Met een gerichte impactcampagne kun je zorgen dat een documentaire of een andere productie werkelijke impact heeft op kijkers of bezoekers. Impact kun je maken. Zoals je met markering je publiek kan bereiken, zo kun je met een impactcampagne je publiek raken en bewegen.

Impact Makers begeleidt, ondersteunt en adviseert makers bij het ontwerpen en uitvoeren van impactcampagnes. Wij mochten Impact Makers helpen bij het bepalen van hun koers en adviseren over hun bedrijfsstrategie.

Wij interviewden makers, financiers en andere betrokkenen, en adviseerden over de meest kansrijke strategische koers voor Impact Makers. We becijferden de marktkansen en stelden een nieuw businessmodel op. Tenslotte signaleerden we dat er sprake is van marktfalen in de wereld van impactproducties. Op basis daarvan adviseerden we over samenwerking met en door de documentairesector.

Meer projecten

Voor de omroepvereniging VPRO was Blueyard-adviseur Karin Sommerer ruim zeven maanden interim-manager van de 20-koppige afdeling Marketing & Creatief Bureau. Als onderdeel van Publiek & Marketing zorgt deze afdeling voor het optimaliseren van het bereik en de impact van de VPRO-programma’s.

Het team had een roerige periode achter de rug; middels gesprekken over prioriteiten, rol, verantwoordelijkheid en houding werd de rust hersteld. Het stellen van heldere prioriteiten bracht daarnaast vernieuwde slagkracht.

Ook zette Karin samen met het team een volgende stap in een re-organisatie: door processen en een ieders aandeel daarin helder in beeld te brengen, optimaliseerde zij de samenwerking onderling en met andere afdelingen. Hierdoor steeg het werkplezier en de efficiency.

 

Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons de Duitse markt te verkennen.

Blueyard, met goede contacten in het Duitse culturele veld, deed onderzoek naar kansen en bedreigingen en gaf advies over ons buurland – dat, hoewel zo dichtbij, toch wezenlijk anders is dan Nederland.