Cultuurhuis De Nieuwe Liefde (DNL) wilde zich positioneren als ‘Huis van de Taal’ en een meerjarenplan ontwikkelen als subsidieaanvraag bij het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK). Dit plan moest niet alleen de nieuwe positionering van DNL versterken, maar ook een inhoudelijke en zakelijke basis bieden voor de toekomst. Namens Blueyard hielpen Jurriaan en Geert bij het formuleren van een overtuigend meerjarenplan dat hun visie en ambities weerspiegelde.
Visiedocument als basis voor een meerjarenplan
Een brainstormsessie met het inhoudelijke team diende als basis voor een visiedocument dat de kern van het meerjarenplan zou vormen. Het beantwoordde vragen zoals het doel van het Huis van de Taal, de gewenste impact op de wereld, de te benutten kansen en de samenwerkende partners. Daarnaast werd er een kernprogrammering geschetst dat vorm gaf aan de nieuwe positionering in de komende jaren.
Organisatie en financiering De Nieuwe Liefde
Het zakelijke deel richtte zich op de organisatie en financiering. Blueyard beschreef het businessmodel, de organisatie en de financiële strategie. Hierbij formuleerden we concrete doelen met een uiteenzetting hoe deze doelen daadwerkelijk gerealiseerd konden worden.
Toekenning door het AFK
Dankzij de heldere visie en het goed onderbouwde zakelijke plan, kon De Nieuwe Liefde een overtuigende aanvraag indienen, die werd toegekend door het AFK.