Gemeente Hilversum

Man met lenzen orgineel

juni 2018

Gemeente Hilversum

Audit filmfestival

Om tot een betere cultuurbeoordeling te komen vroeg de gemeente aan Blueyard een audit te doen naar de positionering, organisatie en zakelijke kant. In overleg met het festival en de gemeente is een opzet van de audit opgesteld. Blueyard heeft een onafhankelijk oordeel opgeleverd, onderbouwd met de input uit gesprekken en documenten. Het heeft geleid tot een beter oordeel over het festival voor de gemeente. Voor het festival gaf het aanknopingspunten voor de toekomst.

Meer projecten

Voor de omroepvereniging VPRO was Blueyard-adviseur Karin Sommerer ruim zeven maanden interim-manager van de 20-koppige afdeling Marketing & Creatief Bureau. Als onderdeel van Publiek & Marketing zorgt deze afdeling voor het optimaliseren van het bereik en de impact van de VPRO-programma’s.

Het team had een roerige periode achter de rug; middels gesprekken over prioriteiten, rol, verantwoordelijkheid en houding werd de rust hersteld. Het stellen van heldere prioriteiten bracht daarnaast vernieuwde slagkracht.

Ook zette Karin samen met het team een volgende stap in een re-organisatie: door processen en een ieders aandeel daarin helder in beeld te brengen, optimaliseerde zij de samenwerking onderling en met andere afdelingen. Hierdoor steeg het werkplezier en de efficiency.

 

Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons de Duitse markt te verkennen.

Blueyard, met goede contacten in het Duitse culturele veld, deed onderzoek naar kansen en bedreigingen en gaf advies over ons buurland – dat, hoewel zo dichtbij, toch wezenlijk anders is dan Nederland.