05_27 Foam-3 (1)

2022

FOAM

Organisatieadvies voor FOAM

Foam opende in 2002 de deuren en toont sindsdien actuele fotografie aan een zo breed mogelijk publiek. De afgelopen jaren hebben corona en personele wisselingen een behoorlijke impact gehad op het team, dat van bescheiden omvang is en intensief met elkaar werkt. 

De start van de interim-directeur was een logisch moment om opnieuw te kijken naar de doelen, structuren en werkwijzen van de marketing en communicatie. Namens Blueyard nam Karin, samen met het hoofd marketing en communicatie a.i., dit onder de loep. 

Een strategisch marcomplan passend bij een nieuwe koers

Foam had de wens om de werkzaamheden van de marcom-afdeling nog beter aan te laten sluiten bij de nieuwe koers van het museum. Bijdragen aan de zichtbaarheid en (publieks)inkomsten had daarbij prioriteit. In dat licht schreven we een strategisch marcom-plan op hoofdlijnen. Passend bij de huidige financiële middelen, en met een doorkijkje naar mogelijke uitbreiding.  

Na oplevering van het plan, werd Karin gevraagd om het kernproces van Foam in kaart te brengen. In dit geval het proces van een tentoonstelling maken, van idee tot evaluatie en verantwoording. Tijdens een aantal teamsessies maakten we met elkaar een overzicht op hoofdlijnen én een gedetailleerd stappenplan. 

LEDEN | EXPERTISE

Meer projecten