Theater Rotterdam

theater rotterdam

Januari t/m april 2022

Theater Rotterdam

Verandermanagement

Vraag

Hoe voeg je de afdeling receptie en de afdeling kassa succesvol samen? Hoe smeed je van deze groep van 15 professionals binnen een fusieorganisatie een blij een servicegericht team?

Met dit vraagstuk ging Blueyard als kwartiermaker aan de slag bij Theater Rotterdam. De medewerkers van deze twee afdelingen waren deels vast in dienst, deels werkend als zzp’er. Er was sprake van een bepaalde verandermoeheid, al stond het team dankzij de zorgvuldige voorbereiding van dit proces door de managers Development en Events (verantwoordelijk voor de receptie) en Marketing en Communicatie (verantwoordelijk voor de kassa), in principe positief tegenover de voorgenomen samenvoeging.

Aanpak

Blueyard hielp de twee leidinggevenden in een eerste stap het doel en de kaders van de beoogde verandering helder, aansprekend en kort te beschrijven (gebundeld in een mantra).

In een tweede stap werd de mantra gedeeld met het team. Onder leiding van Blueyard besprak het team de betekenis van de ambitie: kon iedereen zich er in vinden (gedeeld begrip)? Wilde iedereen ervoor gaan (commitment)? Wat had het team daarvoor nodig (kennis, vaardigheden)?

Met werksessies, feedback-sessies, trainingen en individuele coaching en met organisatieadvies op het gebied van HR en IT legde Blueyard succesvol de basis voor wat nu het team Ticketing & Service is.

LEDEN | EXPERTISE

Meer projecten

HUMAN streeft ernaar om maatschappelijke veranderingen te stimuleren die bijdragen aan een betere samenleving. De omroep wilde meer duidelijkheid en structuur over hoe impactgericht…