Metropole Orkest

Met Snarky Puppy won het Metropole Orkest in 2016 een Grammy Award

2016

Metropole Orkest

Een helder verhaal voor een helder orkest

Blueyard werkte in opdracht van het Metropole Orkest aan de meerjarenstrategie van dit bijzondere orkest. We brachten structuur aan binnen de veelheid aan activiteiten en genres. We legden de muzikaal-inhoudelijke lijnen bloot waardoor het Metropole Orkest zich helder kon positioneren naar zowel het professionele veld en subsidiënten als naar het grote publiek. Op basis van deze inhoudelijke strategie konden we ook de ‘BIS-aanvraag’ 2017-2020 voor het Metropole Orkest voorbereiden.

Meer projecten

Blueyard ondersteunde verschillende cultuurorganisaties bij het ontwikkelen van een meerjarig ‘activiteitenplan’. Daar hing veel van af. Want deze ‘activiteitenplannen’ dienen als basis voor meerjarige subsidie van het Ministerie van OCW (de BIS), de rijksfondsen, de provincie of de gemeente. 

Het opstellen van het meerjarige activiteitenplan (of toekomstplan, of beleidsplan) blijkt voor alle cultuurinstellingen die we hielpen (kleine én grote) een flinke bevalling. Met alle kramp en pijn die daarbij hoort. Maar als het kind er eenmaal was, dan was het feest. Dan lag er ook een duidelijke route voor de toekomst. De organisaties weten weer goed wat hen te doen staat en ze kunnen weer (zoals ze het zelf zeiden) back to work!

Het zijn uiteenlopende organisaties die Blueyard hielp in het opstellen van de plannen: van …

Met meer dan 350.000 bezoekers en meer dan 450 activiteiten verspreid over 110 locaties, wordt het voor de bezoeker van Dutch Design Week steeds moeilijker z’n weg te vinden. Wij ontwikkelden een innovatief model om op basis van publieksdata bezoekers maatgericht te gidsen door het overweldigende aanbod. Fact-based, niet gericht op marketing en groei, maar gericht op bezoekerservaring en impact. Op basis van individuele kenmerken en design-ervaring, kan DDW maatwerk-suggesties bieden, waarmee de persoonlijke ervaring van de bezoeker verrijkt wordt. Na een pilot-fase in 2018 is in 2019 de eerste fase van het impactonderzoek gestart. Dat deden we met onderzoeksbureau Dynamic Concepts Consultancy uit Eindhoven, Fontys Hogeschool Tilburg en Design Academy Eindhoven. Het is een ontwikkeltraject van drie jaar.

Lees hier onderzoeksrapportage

Kijk ook op: