Prinses Christina Concours

Winnaars Prinses Christina Concours Noord
Eline de Vries – viool (1999) en Kees Christiaan Kruit – piano (1999)

najaar 2018

Prinses Christina Concours

Verandertraject Prinses Christina Concours

Het Prinses Christina Concours, het grootste landelijke muziekconcours (klassiek, jazz, compositie) voor 12 tot 19-jarigen, geeft een veranderopdracht aan Blueyard-adviseur Gabriël Oostvogel, gecombineerd met een interim-managementfunctie. Het PCC staat voor enkele belangrijke keuzes, ook genoodzaakt door de ingewikkelde financieringsstructuur. De opdracht is om gedurende de afwezigheid van de directeur door ziekte, te opereren als interim-manager en een heldere koers uit te zetten en de organisatie daarop aan te passen. Blueyard heeft Thijs Vink (ChangeKitchen), gespecialiseerd in veranderprocessen, bij de opdracht betrokken.

Meer projecten

Blueyard ondersteunde verschillende cultuurorganisaties bij het ontwikkelen van een meerjarig ‘activiteitenplan’. Daar hing veel van af. Want deze ‘activiteitenplannen’ dienen als basis voor meerjarige subsidie van het Ministerie van OCW (de BIS), de rijksfondsen, de provincie of de gemeente. 

Het opstellen van het meerjarige activiteitenplan (of toekomstplan, of beleidsplan) blijkt voor alle cultuurinstellingen die we hielpen (kleine én grote) een flinke bevalling. Met alle kramp en pijn die daarbij hoort. Maar als het kind er eenmaal was, dan was het feest. Dan lag er ook een duidelijke route voor de toekomst. De organisaties weten weer goed wat hen te doen staat en ze kunnen weer (zoals ze het zelf zeiden) back to work!

Het zijn uiteenlopende organisaties die Blueyard hielp in het opstellen van de plannen: van …

Met meer dan 350.000 bezoekers en meer dan 450 activiteiten verspreid over 110 locaties, wordt het voor de bezoeker van Dutch Design Week steeds moeilijker z’n weg te vinden. Wij ontwikkelden een innovatief model om op basis van publieksdata bezoekers maatgericht te gidsen door het overweldigende aanbod. Fact-based, niet gericht op marketing en groei, maar gericht op bezoekerservaring en impact. Op basis van individuele kenmerken en design-ervaring, kan DDW maatwerk-suggesties bieden, waarmee de persoonlijke ervaring van de bezoeker verrijkt wordt. Na een pilot-fase in 2018 is in 2019 de eerste fase van het impactonderzoek gestart. Dat deden we met onderzoeksbureau Dynamic Concepts Consultancy uit Eindhoven, Fontys Hogeschool Tilburg en Design Academy Eindhoven. Het is een ontwikkeltraject van drie jaar.

Lees hier onderzoeksrapportage

Kijk ook op: