Dansmakers Amsterdam, met 7 andere Amsterdamse dansinstellingen

Dansmakers

vanaf februari 2018

Dansmakers Amsterdam, met 7 andere Amsterdamse dansinstellingen

procesbegeleiding IJ-Podium / Danswerf

Acht instellingen in de Amsterdamse danswereld nemen, daartoe opgeroepen door de gemeente Amsterdam, verantwoordelijkheid voor het vinden van een oplossing voor IJ-podium – het pand aan het Gedempte Hamerkanaal in Amsterdams Noord. De huurder, Dansmakers Amsterdam, heeft per 2017 een dusdanige subsidiekorting gekregen dat het pand voor de dans verloren dreigt te gaan.

Met een innovatiesubsidie van het AFK trekken de partners in het project Gabriël Oostvogel aan als procesbegeleider. Hij betrekt Aukje Bolle bij de opdracht. In juli 2018 ligt er een gezamenlijk opgesteld plan, “Danswerf”: een netwerk voor talent- en publieksontwikkeling met een eigen podium. Het plan gaat verder dan het oorspronkelijke idee, en zou een 25 jaar oud probleem, het gevoelde gemis van een productiehuis voor de dans in Amsterdam, oplossen.

De acht instellingen: Het Nationale Ballet, ICK Amsterdam, ISH, AYA, BAU, Veem, Dansmakers en Academie voor Theater en Dans

Meer projecten

Voor de omroepvereniging VPRO was Blueyard-adviseur Karin Sommerer ruim zeven maanden interim-manager van de 20-koppige afdeling Marketing & Creatief Bureau. Als onderdeel van Publiek & Marketing zorgt deze afdeling voor het optimaliseren van het bereik en de impact van de VPRO-programma’s.

Het team had een roerige periode achter de rug; middels gesprekken over prioriteiten, rol, verantwoordelijkheid en houding werd de rust hersteld. Het stellen van heldere prioriteiten bracht daarnaast vernieuwde slagkracht.

Ook zette Karin samen met het team een volgende stap in een re-organisatie: door processen en een ieders aandeel daarin helder in beeld te brengen, optimaliseerde zij de samenwerking onderling en met andere afdelingen. Hierdoor steeg het werkplezier en de efficiency.

 

Peppered is een Nederlands web- en marketingplatform voor de culturele sector. Zeer succesvol in Nederland en België en actief in o.a. Groot-Brittannië. Zij vroegen ons de Duitse markt te verkennen.

Blueyard, met goede contacten in het Duitse culturele veld, deed onderzoek naar kansen en bedreigingen en gaf advies over ons buurland – dat, hoewel zo dichtbij, toch wezenlijk anders is dan Nederland.