Zoeken

Blueyard Netwerkborrel 30 september 2019 | Rode Hoed Amsterdam

Blueyard NetwerkborrelMaandag 30 september 2019Inloop tussen 15:30 en 16:00 uur

De Rode HoedKeizersgracht 1001015 CV Amsterdam

Aanwezigen

Wil je ook je contactgegevens delen? Stuur een mailtje naar we@blueyard.nl.

Ad ‘s Gravesande | AA Kunst en Media | +31 643 070 020

Ann Gummels Huijbregts | PhAR | ann@philanthropy-advisory-research.og | +31 618 641 952

Anna Elffers | anna@annaelffers.nl | www.annaelffers.nl

Anne-Marie Kremer | Cultuurontwerp

Arne van Vliet | BECCA Europe | arne@becca-europe.eu | 06-43495768

Bastiaan Piloo | Piloo Productions

Bastiaan Vinkenburg | Berenschot | b.vinkenburg@berenschot.nl | 06-51371886

Bernadette Kuiper | Impact Makers

Chris van Bokhorst | The place to be | chris@theplacetobe.nl

Clayde Menso | Amerpodia | clayde.menso@amerpodia.nl

Cor Wijn | Berenschot | c.wijn@berenschot.nl

Derk van der Kamp | Blueyard | derk@blueyard.nl | 0641370673

Dimitri Lahaut | Bureau Lahaut | www.bureau-lahaut.nl

Dorine …

Diensten /

TOOLBOX voor cultuurmarketeers

Toolbox voor cultuurmarketeers uit het bedrijfsleven Ben je een marketeer uit het bedrijfsleven en gestart in de cultuur? Wij helpen je je collega’s te begrijpen – en begrepen te worden. Toolbox voor cultuurmarketeers

De culturele sector is fundamenteel anders dan het bedrijfsleven. Hoe groot de verschillen zijn weet je pas, als je beide werelden kent. Zoals Blueyards Karin Sommerer, die ooit zelf de overstap maakte van commercie naar cultuur: “Ik weet zeker dat ik sneller effectief had gewerkt en me had ontplooid, als ik door iemand was begeleid, die zowel mijn achtergrond, als die van mijn nieuwe collega’s kent. De cultuurverschillen leidden bij mij deels tot onbegrip en zelfs irritaties. Dat had denk voorkomen kunnen worden.” Gestoeld op haar eigen ervaringen kwam Karin …

Diensten /

Fast feedback

Fast Feedback Twijfel je over je projectplan, visiedocument of jaarverslag? Leg het aan ons voor.

Staat het er zoals het er moet staan? Je kunt nog zo tevreden zijn met de wijze waarop je je plannen hebt neergepend, maar er is maar één iemand die echt overtuigd moet worden: de lezer. Zonder doelmatigheid raak je de lezer kwijt. En daarmee je publiek, je draagvlak en/of je financiering.

Het opstellen van compacte, overtuigende teksten is voor Blueyard een tweede natuur. We kunnen niet alleen goed schrijven; we weten ook hoe specifieke lezers lezen. Vanuit die kennis kijken we ook naar jouw tekst: naar de opbouw, de stijl, de zeggingskracht. Dat hoeft niet lang te duren: wij leveren fast feedback.

Hoe werkt het?

Een adviseur van Blueyard onderwerpt je …

Diensten /

Impact management

Training Impact management Wil je weten of je activiteiten echt verschil maken? Wil je je impact meten en in beeld brengen? Dan is deze training zeker de moeite waard.

Impact een modewoord? Jazeker, en terecht. Want denken over impact helpt je om succesvoller te zijn; om te weten of je de goede dingen doet. Impact is geen magie. Het helpt je om zo effectief mogelijk te zijn: impact kun je maken. Met deze training maak je kennis met impactmanagement en leer je het toepassen op je eigen praktijk. 

Hoe werkt het?

In deze training komen de volgende onderdelen aan bod:

waarom hebben we het over impact en wat is het?; theory of change, impactladder en veranderlogica; doelrealisatie; het maken van een impactplan; het organiseren van monitoring en evaluatie; onderzoek en verslaglegging. Voor …

29 juli 2019 – Het Fonds Podiumkunsten heeft zowel het Wilminktheater als het Muziekcentrum Enschede binnen de Subsidieregeling Reguliere Programmering de maximale subsidie toegekend. De twee subsidieaanvragen kwamen in nauwe samenwerking met Blueyard tot stand en ontvingen een uitstekende beoordeling van de adviescommissie. Zie ook dit nieuwsbericht in de Tubantia van 26 juli 2019.

Juni 2019 – Tijdens de recente Dutch Design Week lanceerde Upgrade NL de campagne ‘Make Tech Yours’. Blueyard stond aan de wieg van Upgrade NL, de nationale coalitie die zich inzet voor het vergroten van onze vermogen om op een goede manier met technologie om te gaan. ‘Techwijsheid’ noemen we dat. Upgrade NL wil onze techwijsheid vergroten. Zie hier

We bevinden ons in een tijd van een ongekende technologische transitie. De wijze waarop wij omgaan met de kansen en bedreigingen die de nieuwe technologieën ons bieden, bepaalt onze toekomst. Onze eigen toekomst, maar ook die van anderen. De toekomst van onze samenleving.

Upgrade NL vatte het doel van de campagne samen in een position paper. En als basis van de campagne …

 

Optimisten én pessimisten zijn het erover eens: er voltrekt zich een grote technologische omwenteling. En de impact zal groot zijn. Ook in Nederland. In dat licht kreeg Blueyard van Upgrade NL de opdracht om die impact van de technologietransitie nader te onderzoeken. Download het onderzoek.

Blueyard bracht in beeld hoe met name ons onderwijs en onze arbeidsmarkt reageren – of niet reageren – op de enorme technologische transitie. En wat blijkt, in veel opzichten is Nederland een hekkensluiter: in ons land, bijvoorbeeld, kiezen vrouwen en meisjes nauwelijks voor technische opleidingen en beroepen. Substantieel minder dan in bijvoorbeeld Iran! Technische bedrijven kunnen in Nederland maar matig doorontwikkelen omdat ze onvoldoende technologisch geschoold personeel kunnen krijgen. 93 procent van de technologiebedrijven kampt met niet ingevulde vacatures. Nederlanders …

Catching Cultures Orchestra is een orkest dat muziek inzet om verschillende culturen en stijlen met elkaar te verbinden. Het brengt amateurs en professionals samen. Muzikanten uit Utrecht en omgeving spelen samen met nieuwkomers uit alle werelddelen.

Samen spelen helpt vluchtelingen het sociale isolement te doorbreken en is een steun in de rug bij het leren van de Nederlandse taal. Het musiceren brengt voor alle muzikanten inspirerende ontmoetingen met andere werelden. En voor het publiek is een optreden van Catching Cultures Orchestra een geweldige belevenis.

Blueyard staat Catching Cultures Orchestra bij in het vormgeven van de toekomstplannen en de organisatie die daar bij past.

Amsterdam, 11 juni 2019 – Minister Van Engelshoven presenteerde haar uitgangspuntennota voor nieuw cultuurbeleid. In de nota benadrukt zij de betekenissen die kunst en cultuur hebben voor ons welzijn en onze welvaart. Dat is een kenmerk van de Blueyard-werkwijze. Goed dat de Minister in haar inleiding verwijst naar ons onderzoek naar de impact van het boek.

Cultuur is ook economisch een factor van betekenis: bezoekers van een filmfestival, een museum of een voorstelling reizen erheen, drinken wat vooraf en gaan na afloop in de buurt een hapje eten. En als een boekhandel zich ergens vestigt, is dat ook goed voor andere winkels in het gebied, zo blijkt uit onderzoek van KVB Boekwerk

 

 

Blueyard onderzocht ‘de staat van de cultuur’ in Nijmegen en adviseerde de gemeente over een nieuwe visie op cultuur.

Voor het ontwikkelen van een nieuwe ‘cultuurvisie’ had Nijmegen behoefte aan een “frisse blik van buiten”. Tegelijkertijd vroeg de gemeente om concrete aanbevelingen; om”mogelijke bouwstenen voor het nieuwe cultuurbeleid”. Onze ‘frisse blik’ en onze adviezen aan de gemeente bundelden we in het rapport De Staat van Cultuur in Nijmegen.

Om tot een “beeld van de buitenstaander’ te komen, deden we niet alleen onderzoek naar de feiten en cijfers van de Nijmeegse cultuur, we gingen vooral de stad in. We bezochten culturele initiatieven in het centrum, maar zeker ook daarbuiten, tot aan de (rafel)randen van de stad. We spraken met meer dan 70 mensen. Niet alleen mensen …