Ministerie Economische Zaken

Food to Be. Expositie over de toekomst van ons voedsel.

2016

Ministerie Economische Zaken

Food to Be

Blueyard ontwikkelde het creatieve concept voor een expositie over de toekomst van ons voedsel: Food to Be. De expositie vond plaats in het kader van het Nederlandse EU-voorzitterschap. Naast het algemene publiek, bezochten ook 28 ministers van landbouw Food to Be. Ze zagen hoe Nederland wereldleider is op het gebied van food innovation.

Blueyard werkte in dit project nauw samen met partners Food Kabinet, 24Innovation, De Projectstudio en de ontwerpers van Koehorst & In het Veld. Opdrachtgever was het Ministerie van Economische Zaken en Landbouw. Blueyard ontwikkelde en bewaakte het creatieve concept: het verhaal, de wijze van presenteren, en ook de titel kwam van Blueyard. Dat werd dus Food to Be.

LEDEN | EXPERTISE

Meer projecten

Blueyard ondersteunde verschillende cultuurorganisaties bij het ontwikkelen van een meerjarig ‘activiteitenplan’. Daar hing veel van af. Want deze ‘activiteitenplannen’ dienen als basis voor meerjarige subsidie van het Ministerie van OCW (de BIS), de rijksfondsen, de provincie of de gemeente. 

Het opstellen van het meerjarige activiteitenplan (of toekomstplan, of beleidsplan) blijkt voor alle cultuurinstellingen die we hielpen (kleine én grote) een flinke bevalling. Met alle kramp en pijn die daarbij hoort. Maar als het kind er eenmaal was, dan was het feest. Dan lag er ook een duidelijke route voor de toekomst. De organisaties weten weer goed wat hen te doen staat en ze kunnen weer (zoals ze het zelf zeiden) back to work!

Het zijn uiteenlopende organisaties die Blueyard hielp in het opstellen van de plannen: van …

Met meer dan 350.000 bezoekers en meer dan 450 activiteiten verspreid over 110 locaties, wordt het voor de bezoeker van Dutch Design Week steeds moeilijker z’n weg te vinden. Wij ontwikkelden een innovatief model om op basis van publieksdata bezoekers maatgericht te gidsen door het overweldigende aanbod. Fact-based, niet gericht op marketing en groei, maar gericht op bezoekerservaring en impact. Op basis van individuele kenmerken en design-ervaring, kan DDW maatwerk-suggesties bieden, waarmee de persoonlijke ervaring van de bezoeker verrijkt wordt. Na een pilot-fase in 2018 is in 2019 de eerste fase van het impactonderzoek gestart. Dat deden we met onderzoeksbureau Dynamic Concepts Consultancy uit Eindhoven, Fontys Hogeschool Tilburg en Design Academy Eindhoven. Het is een ontwikkeltraject van drie jaar.

Lees hier onderzoeksrapportage

Kijk ook op: